Sayfalar

21 Mayıs 2013 Salı

İnovasyon ve ürün yaşam eğrisi


En basit anlatımıyla İnovasyon; farklı, yeni ve değişik fikirler ve çözümler geliştirerek bunları uygulamaktır. 

Firmalar ve girişimciler için inovasyon, daha iyi ürünler ve hizmetler sunabilmek ve elde edilen kazancı arttırabilmek anlamına gelir. Bu sebeple inovasyon, katma değerli sonuçlara dönüşmelidir.



Her ürün ya da hizmetin bir yaşam eğrisi vardır. Ürünlere olan talep giriş döneminden itibaren başlayarak gelişme döneminde artar, doyma noktasına gelir ve daha sonra geriler.

Gelişme döneminden sonraki dönemlerde, rakipler ve muadil ürünler piyasaya çıkar. Rekabet artar ve kar marjı azalır. Standart ya da yan ürünler ve hizmetler genellikle bu bölgede bulunur. (bkz. http://mskanber.blogspot.com/2013/05/urunler-hizmetler.html )

Giriş ve gelişme dönemlerinde ise rakipler ve muadil ürünler henüz oluşmamıştır ya da azdır. Talep fazladır ve kar marjı yüksektir. Firmalar ya da girişimciler için, inovatif ürün ve hizmetler bu bölgede yer almaktadır.

İşte bu yüzden inovasyon son derece önemli bir konudur.. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder