"1-Ellerinizi Kirletin: Ideo insan odaklı tasarım süreci ile ün kazandı. Bu yaklaşımın temelinde sahada zaman geçirmek ve ofisten mümkün olduğunca uzak kalmak var. Yeni bir projeye başladığımızda, ilk işimiz üzerine çalıştığımız ürün ve hizmetleri gerçekten kullanmak oluyor. Örneğin koşu ayakkabıları tasarlayacaksak ayakkabılarla 10 kilometrelik bir yarışa katılıyoruz. Bir bankaya hizmet vereceksek önce o bankada hesap açıyoruz.
2-Rekabet Alanınızı Genişletin: Çoğu zaman kurumlar kendilerine rakip olarak kendi endüstrilerinden oyuncular seçerler. Gerçekte ise rakipleriniz bambaşka alanlardan geliyor olabilirler. Örneğin bir otelseniz rakibiniz olarak pekala AirBnb'yi görebilirsiniz. Ayrıca tamamen başka alanlarda müşterilerinizin hayran olduğu markalara bakıp onlardan da kendinize dersler çıkarabilirsiniz.
3-Çapraz Etkileşimleri Kullanın: Şu anda 40 ayrı disiplinden 600 civarı çalışanımız var. Bu farklı disiplinlerden insanlar birbirilerine rastladıklarında ortaya çok ilginç etkileşimler çıkabiliyor. Örneğin bir finansal hizmetler projemizden insanların gıda diyetlerini daha düzenli şekilde nasıl uygulayacakları konusunda dersler çıkarabiliyoruz. Ayrıca OpenIdeo platformu sayesinde dışarıdan insanların da fikirlerini alıp inovasyon sürecimizi zenginleştiriyoruz.
4-Taze Bakış Açılarını Sürece Katın: Müşterilerimizin günlük operasyonlarının bir parçası olmadığımızdan, sorunları ve fırsatları onlardan çok daha kolay gözlemleyebiliyoruz. Bu sayede geleceğe yönelik daha cesur adımları hayal edebiliyoruz. Günlük işleri yöneten ve kar/zarar baskısı altında boğuşan insanların bu şekilde düşünmesi hiç de kolay değil. Dışarıdan bir bakış bu nedenle çok yararlı olabiliyor.
5-Çok Hızlı Prototip Üretin: En kaba ve ham şekliyle bile olsa bir fikri protipleştirmek ve gerçek kullanım ortamında denemek size inanılmaz içgörüler sağlayabilir. Bu yaklaşım ayrıca öğrenme sürecini hızlandırır ve yeni ürünün piyasaya sürüm sancılarını da azaltır. Neyse ki son dönemlerde büyük kurumlarda da fikrin denenmesi süreçlerinde hızlanma var."
Kaynak: Fast Company
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder